Imse Vimse

Hallååå! Lite smått mör efter 10, 14 och 11 timmars jobb dom senaste dagarna. Men nu är det bara ett par timmar imorgon sen är jag ledig till tisdag, WOHO!! Har precis vart ute och traskat som vanligt. Först flyger en pelikan (ni vet, fågeln med större dubbelhaka än bert karlsson) förbi precis när jag går över sjön, IGEN, möter den alltid på samma plats. Hur stora är oddsen liksom, börjar bli rädd. Sen ser jag kineser överallt, kändes lite som om jag var på gymmet i Söderåkra. Jag brukar aldrig se asiater här i min lilla överklassby annars, så det var ju trevligt. Dom kanske bara vågar sig ut såhär på kvällen..

På väg hem började det bli mörkt och helt plötsligt är det något vid mina ben! Om någon såg mig fick den sig nog ett gott skratt när jag hoppade en sådär två meter upp i luften. Ungefär som den gången jag var helt säker på att en ödla satt på min rygg och började springa runt som en galning i hela huset och typ slet av mig tröjan. Har aldrig sett mina ungar skratta så mycket, hehe. Meen det visade sig bara vara en vattenspridare, så jag kunde andas ut igen. Värst var ändå när jag kommer hem och klagar till min värdmamma över en massa myggbett som dykt upp helt plötsligt. Vad säger kvinnan då, jo att jag kanske sover med en spindel!! Tack för den, jag som redan har svårt att sova om nätterna.


Min outfit när jag och Boking var ute och vandrade i höstas.
Här har jag något tunnare kläder..

Kommentarer!

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Go ahead, släng in din kommentar:

Trackback
RSS 2.0