Weekend in da mountains

Så var det måndag igen och fyra veckor sen jag lämnade Sverige. När jag kom tillbaka igår var min första tanke "vad skönt att vara hemma". För samtidigt som det gått så stört fort så känns det som jag varit här hur länge som helst.

Har haft en rolig helg hur som! Hade någon där hemma frågat om jag ville med till bergen med 20 pers jag aldrig träffat hade jag nog sagt nej. Men här är det ingen tvekan om saken och tur är väl det. Första kvällen var  lite kaos med folk som körde vilse och fastnade i snön och grejer. Själv lyckades jag spilla ut kycklingsås över hela mig i bilen. Bra första intryck liksom, kycklingtjejen. Nästa dag åkte vi upp till backarna med en av brasilianskornas pojkvän, riktigt go kille. Eller ja, man, han var ju över 30. På grund av en himla massa anledningar gav dom flesta av oss upp idén med själva skidåkningen. Ska ju åka med familjen nästa helg ändå så jag klarar mig. Tillsammans med tre andra tjejer hade jag mycket roligt ändå och ett antal koppar kaffe senare åkte vi tillbaka till stugan.

Alla var galet trötta efter det knasiga natten så först låg vi mest och sna(r)ckade. Men sen kom dom ner och väckte oss med hemgjord glögg, kalasgott. Så tillsammans med det och smirnoff ice drack jag för första gången alkohol i staterna. Och alkohol var ett av ämnena jag och två österikare satt och diskuterade halva natten. Helt annorlunda kulturer alltså och jag blev avis. Vi skrattade oss till söms och morgonen efter tog vi det mest lugnt och åkte hem efter lunch. När familjen kom hem sprang Allyson ner för trappan och sa att hon saknat mig, det värmde mitt lilla hjärta. Försökte kolla på Super Bowl sen men jag fattar ju ingening så gav upp och tog igen förlorad sömn istället.




Kommentarer!
Postat av: Therése

shit vilken utsikt :P

2010-02-08 @ 19:40:26
URL: http://thovdegard.blogg.se/
Postat av: Therése

okej :) ah men det ser verklige jättehärligt ut!

2010-02-08 @ 20:42:25
URL: http://thovdegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Go ahead, släng in din kommentar:

Trackback
RSS 2.0