Doing this for me

Hade min första sånglektion idag. Det första kvinnan säger när vi kliver in är "just to make it clear, this is NOT chorus, you WILL sing by yourself, infront of eeeveryone in here". Waah, skraj! Så nu måste jag välja ut tre låtar som jag aldrig hört och helst tycker är dåliga.. Sjukt skum klass. Och vissa i klassen är asgrymma, typ sjungit i kyrkokören hela sitt liv osv. Så kommer jag bara "hej jag har också sjungit hela mitt liv. I duschen...". Men vi får la se, kanske kommer ut som värsta operasångerskan i vinter. One can hope. 

Annars har mitt kassa humör suttit i den största delen av dagen, förutom på slutet när jag äntligen fick prata lite med herr Elmgren, satt fint! Nu är jag tröttare än någonsin, plus huvudvärk på det. Läggdags vid 9, värt ett försök.



peppar inför lektionen, på golvet. why not

Kommentarer!
Postat av: mo

ah men ta en svensk hurtig snapsvisa som du kan bra, ingen fattar ju ändå!!! Tom Trollmor kan ju funka eller... ja veeet, nåt av Abba förstås ( på svenska) Succe´, du liknar ju Frida vet ja. Sjung ut bara, släpp taget o let it happend. Inget e så allvarligt o inget kan hända mer än att det kan bli lite sprickor i rösten..... kraaam

2010-08-18 @ 22:36:03
Postat av: Emilia

Haha jag måste välja bland folkvisor typ... bah. segt. Nej jag tar det som det kommer, är inte ens nervös faktiskt. Lär ju bli det imorgon när jag ska stå där och försöka bräcka en operasångerska, good luck chuck liksom. Kraaaam back to u.

2010-08-19 @ 03:25:14
URL: http://emiliaiusa.blogg.se/
Postat av: mo

Hmm... Vem kan segla ....då... förutan vind...! krrram mo

2010-08-19 @ 16:39:04

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Go ahead, släng in din kommentar:

Trackback
RSS 2.0