Hela världen är så underbar, bara man får ett svar

Wow, jag har tid! Så här mina vänner, kommer alla svaren.

Hur klarar du dig utan Elvis ? ;D

Det gör jag inte!! Ser ni hur fet jag blivit? det är tröstätandet..

Vad ska du ge mig när jag fyller år? ;o

En redig spark i röva :)

Var på himlen finns Karlavagnen??
Precis exakt DÄR *pekar*

 

En fråga, köpte du till plusförsäkringen när du åkte som Au Pair?
Japp det gjorde jag (eller ja, pappa gjorde heheh). Och det är nog bra, för jag vet en del som behövt använda den. Kostnaderna för sjukhus här är löjligt höga.

 

Hur många "barntimmar" hade du och hur samlade du ihop dom?:)
Kommer inte ihåg hur många jag kom upp i, men jobbade som barnvärd på friskis 5 timmar i veckan. Gjorde det tillsammans med en av mina bästa vänner och vi hade faktiskt rätt kul! Gratis träning satt inte fel heller.

Vad är det bästa respektive sämsta med att vara au pair?
Oj, vad svårt! Bäst är väl att man får komma hit över huvud taget, att man får vänner över hela världen och en extra familj! Sen att man får leva lyxliv såklart ;) Sämst är pressen tycker jag.. Att räcka till, att alltid vara på bra humör och hela grejen med att bo hos sin arbetsgivare. Man känner sig liksom fast ibland..


Vad är det bästa respektive sämsta med USA?My god, ännu svårare. Bäst är nog att alla är så öppna. Även om det kan vara ytligt ger det ändå positiv energi när folk frågar hur det är och hälsar till höger och vänster. Sen är det svårt att säga hur USA "är" för det skiljer sig så himla mycket beroende på var man är. Vet ju att jag svär över saker jag stör mig på med landet men kommer självklart inte på en endaste sak nu, haha.

 

Hur långt tid tog det för att få tid på ambassaden efter det att du bokat?
blir så frustrerad på visumansökan, fattar ingenting! är helt lost redan på de första punkterna, några tips?

Jag tog en tid tre veckor senare men hade kunnat ta en tidigare om jag bara bott närmre. Möjligt att det är mer fullbokat nu innan sommaren oså. Jag veeet, kommer ihåg paniken! Damp på alla miljoner papper och grejer. Mitt tips är att bestämma dig för att bara få det gjort. Sätt dig ner med listan på allt som behövs, fyll i papperna och skriv ner punkterna du inte förstod och fråga någon om dom efteråt. Det är ite så svårt som det först ser ut. Bara bocka av. Lycka till! :)

 

Hur saknad är kingen?
Vet inte vem du menar med "kingen", men jag saknar Tsatsiki ASMYCKET såklart!

 

Från en aupair till en annan så är jag ju jättenyfiken: när dog din hamster egentligen? Mohahaha, skämt åsido, hoppas du har det bra i USA, kommer du "förbi" Sydney någon dag så ses vi! :) Och förresten så har du underbar musiksmak alltså! :)
Haha, det var en mycket tragisk bortgång för cirkus 3 månader sen och jag skyller allt på min bror. Åh tack Carro! Du med då antagligen.. ;)

Vill du förlänga ditt år? Varför/varför inte?
Nej, jag tror inte det i alla fall. Har det grymt bra här och jag älskar min familj men jag vill liksom komma vidare, göra något annat. Men lär ändra mig ett par gånger innan beslutet ska tas så ska väl bara hålla tyst egentligen.

 

 



Kommentarer!
Postat av: Nathalie

Åh det låter för nice Emilia! Vi får allt ta och hitta på något galet när du kommer hem :D



bra att du gillar min musiksmak!! inte många tjejer som gör, gladis jag blev nu :)

2010-06-10 @ 21:55:53
URL: http://nathalieselen.blogg.se/
Postat av: Anonym

kingen är ju som tsatsikis mellannamn, liksom halllååå :)

2010-06-13 @ 18:10:12
Postat av: Emilia

men daaah, nej :)

2010-06-14 @ 02:59:17
URL: http://emiliaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Go ahead, släng in din kommentar:

Trackback
RSS 2.0