Vad gör du där borta egentligen?

Det är den ständigt återkommande frågan.. Så nu ska jag allt berätta. Vid halv sju måndag till fredag springer jag glatt upp för trappan och steker körv och häller upp flingor. Frukosten pågår en halvtimme, sen plockar jag undan och grejar tills barnen går ut till bussen. Då är det dags för sängbäddning, dom har underlakan, tunt lakan, överkast och täcke, sen femton miljoner kuddar och gosedjur på det, galet. Brukar vara klar vid halv åtta och jag går ner till min mysiga säng. Då har jag 8 lediga timmar och på något sätt lyckas dom alltid flyga iväg. Ett par dagar i veckan måste jag vika tvätt eller hämta upp mat. Annars träffar jag tjejerna, shoppar, tränar och tar det allmänt lugnt. 

När barnen kommer hem igen ska läxor göras. Detta kan gå mer eller mindre smärtfritt.. Efter det äter vi mat, sen går alla åt olika håll för det mesta och jag hänger med någon av dom. Senast sju kommer Kristin hem och min arbetsdag är över. Gänget i River Run där jag bor består av Nathalie, Annie och Ana, och dom åker alltid någonstans på kvällarna. Så antingen följer jag med dom, är med Elin eller som igår, bara stannar hemma med familjen.

På helgerna är jag för det mesta ledig. Ibland behöver dom hjälp, antingen någon timme på dagen eller om dom ska bort på kvällen. Sådär nu vet ni! :D


Jacks rum, fråga mig inte varför han har två sängar. Ett mysterium.

Kommentarer!
Postat av: Jennie

sv: Vad bra, ser härligt ut :) Jo jag har det bara bra, är bara såååå trött på snön och vill ha vår :)

2010-02-19 @ 20:38:43
URL: http://jenniezen.blogg.se/
Postat av: Frida

varför har han två sängar? ^o)

2010-02-19 @ 21:48:28
URL: http://konstigtellerhur.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jag tror bestämt du glömt en viktig del av ditt liv i inlägget ;D

2010-02-20 @ 01:21:29
Postat av: Emilia

Frej: för att han känner för det okej ^o)



Andreas: Sorry, glömde "och all annan tid har jag elvis babblandes för fullt i mitt öra" ;)

2010-02-20 @ 05:38:09
URL: http://emiliaiusa.blogg.se/
Postat av: Nathalie

sv: Ja visst är den bra! Jag tycker den är så amerikansk på något sätt, det känns så i alla fall, haha :)



Åh det låter sjukt kul :D vad kostar det att åka och vara au pair? :)

2010-02-20 @ 14:07:03
URL: http://nathalieselen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Go ahead, släng in din kommentar:

Trackback
RSS 2.0